De overstap van praktijkstroom naar vervolgonderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De overstap van praktijkstroom naar vervolgonderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"In de praktijkstroom van Mytylschool de Schalm worden de leerlingen voorbereid op arbeid. Er wordt individueel gewerkt naar een goed passende plek op de arbeidsmarkt. Er zijn vaker leerlingen die de overstap willen maken naar vervolgonderwijs. Deze overstap is voor veel leerlingen lastig.
We werken op de Schalm met 'Heft in eigen handen'. Deze methode werkt met competenties die verwijzen naar mijn onderzoeksvraag. Leerlingen worden zo goed voorbereid om de overstap naar vervolgonderwijs te maken waar al gewerkt wordt met competentiegericht onderwijs. "
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |