More value to defining quality
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
More value to defining quality
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
There are lots of definitions of quality, and also of quality in education. Garvin (1984)discerns five approaches: the transcendental approach, the product-oriented approach, the customeroriented
approach, the manufacturing-oriented approach and the value-for-money approach. Harvey and Green (1993) give five interrelated concepts of quality as: exceptional, perfection (or consistency),
fitness for purpose, value for money and transformative.
A new definition of quality is needed to explain recent quality issues in higher education. This article describes a quality concept with four constituents: object, standard, subject and values. The article elaborates on the values. Four value systems derived from Beck and Cowan (1996) are transformed into four value systems on quality and quality management: control, continuous improvement,
commitment and breakthrough. These value systems make it possible to explain some recent developments in quality management in higher education.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys International |
Gepubliceerd in | Quality in Higher Education Routledge, Vol. 14, Uitgave: 2, Pagina's: 175-185 |
Jaar | 2008 |
Type | Artikel |
Taal | Engels |