De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Communicatie-ethiek, Tilburg: Academie voor Journalistiek en Voorlichting 1998

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Communicatie-ethiek, Tilburg: Academie voor Journalistiek en Voorlichting 1998

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit boekje is het resultaat van een onderzoek naar de beroepsethiek van communicatieprofessionals. De volgende vragen stonden centraal: welke morele dilemma's doen zich voor in de dagelijkse beroepspraktijk? Hoe worden die dilemma's opgelost? Spelen gedragscodes hierbij een relevante rol? Welke andere vormen van zelfregulering worden gehanteerd?
Antwoorden op deze vragen werden gezocht in de literatuur en in gesprekken met deskundigen. Daarnaast werden binnen- en buitenlandse gedragscodes bestudeerd. De teksten daarvan zijn in een apart hoofdstuk opgenomen.
Op basis hiervan concludeert de auteur dat er drie samenhangende kernthema's zijn in de communicatie-ethiek: waarheid, loyaliteit en beïnvloeding.

OrganisatieFontys
LectoraatLectoraat Interculturaliteit en journalistiek
Jaar1998
TypeBoek
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk