Aan het woord
onderzoek naar effectief woordenschatonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Aan het woord
onderzoek naar effectief woordenschatonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit praktijkonderzoek is een evaluatieonderzoek. In het onderzoek wordt het effect gemeten van de aanpak gebaseerd op het Viertakt-model. Deze wordt in de praktijk toegepast tijdens woordenschatlessen volgens een vaste structuur aan groep 3 leerlingen op een reguliere basisschool. Bij een onderzoeksgroep van 18 leerlingen, is met behulp van metingen, observaties en gesprekken, gekeken naar de invloed van de interventies op woordkennis en leesplezier. Gedurende de onderzoeksperiode is nagegaan of de inzet van de Viertaktaanpak, in combinatie met grafische modellen, woordroutines en coöperatieve werkvormen, aansluiten bij de onderwijsbehoeften van leerlingen
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Special Educational Needs |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Partner | Fontys Hogescholen |
Jaar | 2014 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |