Een actieve pauze,concentratie en taakgerichtheid
Het effect van actieve pauzes op de concentratie en taakgerichtheid van kinderen in het basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een actieve pauze,concentratie en taakgerichtheid
Het effect van actieve pauzes op de concentratie en taakgerichtheid van kinderen in het basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit praktijkonderzoek is onderzocht of een actieve en intensieve pauze een positief effect
heeft op de concentratie van de kinderen tijdens de les erna.
In dit onderzoek zijn er twee groepen onderzocht: een groep met een interventieprogramma
tijdens de pauze in de vorm van mediakaarten en een groep zonder interventieprogramma.
Bij elke groep is er een voor- en nameting gedaan. Uit de resultaten blijkt dat er een
minimaal verschil zit tussen de twee groepen.
Conclusie is dat het gebruik van mediakaarten tijdens de pauze niet zorgt voor meer
bewegingsintensiteit. Wel leidt het tot een minimale stijging in de concentratie en
taakgerichtheid bij kinderen in de reguliere lessen daarna.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Jaar | 2011 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |