Pistegebruik,de oplossing?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Pistegebruik,de oplossing?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Een onderzoek naar de invloed op motivatie als er gewerkt wordt met 'Pistes'. Een didactische werkvorm waarbij er in groepjes gedifferentieerd word op drie niveaus: blauw (makkelijk), rood (gemiddeld), zwart (moeilijk). Er is 5 weken lang gekeken wat de invloed op motivatie is als er gewerkt wordt met ‘pistes’ op oefeningen aan de rekstok en vormen van het handbal. De resultaten gaven aan dat er een verwaarloosbaar effect was met betrekking tot motivatie. Er kunnen vraagtekens gezet worden bij de betrouwbaarheid van dit onderzoek. Met dit in gedachte, zou er gesteld kunnen worden dat ‘pistegebruik’ niet of nauwelijks bijdraagt aan de motivatie van leerlingen in de les L.O. Aanbevelingen zouden zijn om alleen te werken met ‘pistes’ bij turnoefeningen. Eventueel te beoordelen met pistes en geen gebruik te maken van ‘pistekaarten’ maar van een eigen voorbeeld. Ik wens de lezer veel plezier toe met het lezen van mijn praktijkonderzoek.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Lichamelijk Opvoeding |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Datum | 2016-06-02 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |