De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

"In dit onderzoek heeft de onderzoekster zich bezig gehouden met een zoektocht naar de kennis van het dyslexieprotocol en naar de vaardigheden van de leerkrachten. Deze vonden zichzelf voorafgaande aan het onderzoek niet erg bekwaam.
Uit de checklisten en interviews kwam data naar voren waaruit een genuanceerdere kijk ontstond op welk gebied deze school al wel een good practice had. Uitgaande van deze aanwezige elementen komt de onderzoekster tot mogelijke ontwikkelingen. Eén van haar belangrijkste conclusies dat dit protocol nu maar eens uit de kast en ter hand moet worden genomen omdat het protocol hele concrete ideeën heeft hoe gesignaleerd en gediagnosticeerd kan worden en het dyslexiebeleid beter op de rol kan komen."

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2011
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk