De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Betrokkenheid van HBO studenten bij reflectie op stage

tell me and I forget, teach me and I remeber, involve me and I learn

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Betrokkenheid van HBO studenten bij reflectie op stage

tell me and I forget, teach me and I remeber, involve me and I learn

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Betrokkenheid is voorwaarde om te leren. Het inbrengen van beeld tijdens een brainstormsessie, samen met het toevoegen van positieve feedback en het benoemen van de leerwinst geeft een hogere beleving van betrokkenheid. Via de inital levels of reflectivity kan er ten aanzien van reflecteren een niveau aanduiding gegeven worden. Na het invoeren van het nieuwe ontwerp voor de brainstormsessie is het niveau van reflecteren gestegen. Bij de vaardigheid reflecteren hebben pubers vrijheid in gebondenheid nodig. Het beheersen van de essentie van de reflectiecyclus van Korthagen zal studenten aanzetten tot reflectie op eigen initiatief. De combinatie van het nieuwe stappenplan voor de brainstormsessie en de kernreflectie die in dialoog tussen de SLB begeleider en de student zal plaatvinden is volgens de theorie een aanzet tot verhoging van het niveau van reflecteren

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2012
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk