TRI-ASS
Passend onderwijs voor leerlingen met een Autisme Spectrum Stoornis in het reguliere basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
TRI-ASS
Passend onderwijs voor leerlingen met een Autisme Spectrum Stoornis in het reguliere basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek richt zich op de voorwaarden die nodig zijn om leerlingen met een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) passend onderwijs te kunnen bieden op een reguliere basisschool. Om inzicht te krijgen in wat al aanwezig is op de school aan voorwaarden en wat werkt, maar ook om helder te krijgen waar nog behoefte aan is, heb ik vier leerlingen met een diagnose autisme geïnterviewd. Twintig leerkrachten vcan de school en vier ouderparen heb ik bevraagd door middel van een vragenlijst. Aan de hand van de verwerkingen blijkt dat structuur bieden in tijd, ruimte, activiteiten en structuur bieden als leerkracht gemakkelijk te realiseren zijn door praktische aanpassingen. Leerkrachten hebben meer kennis nodig van autisme en het contact met de ouders is van groot belang
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |