Gestructureerde begeleiding op het aanleren van complexe vaardigheden tijdens practica voor hoger laboratoriumonderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Gestructureerde begeleiding op het aanleren van complexe vaardigheden tijdens practica voor hoger laboratoriumonderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Op school X (Hoger Laboratorium Onderwijs) wordt bij practica onder anderen aan onderzoeksvaardigheden gewerkt in de vorm van resultaatuitwerkingen van de uitgevoerde experimenten, welke als complexe vaardigheden
worden gekenmerkt. Er is sprake van een gedemotiveerde en slechte presterende studentengroep. Er is een interventie (digitale meerkeuzevragen) ontworpen om studenten middels gestructureerde schriftelijke begeleiding
een betere prestatie te laten leveren. Om de begeleiding te verbeteren zal meer {mondeling en schriftelijk) feedback gegeven moeten worden tijdens en na het aanbieden van de meerkeuzevragen.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Scheikunde |
Afdeling | Fontys Lerarenopleiding Tilburg |
Datum | 2017-05-01 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |