Kleuter?
Programmagericht en ontwikkelingsgericht werkenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Kleuter?
Programmagericht en ontwikkelingsgericht werkenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De methode Schatkist zou niet de meest geschiktste methode zijn voor onze leerlingen. Met name jonge leerlingen zijn vaak nog niet toe aan de “schoolse manier” van denken en werken, met name het doelgericht werken aan de leerlijnen. De ontwikkelingsgerichte visie ( Janssen-Vos, 1996) zou dit wel doen. Deze visie kijkt naar wat een leerling al kan en waar ik als leerkracht op zoek kan gaan naar de zone van naaste ontwikkeling. In deze visie ligt het initiatief bij de leerling. Naar aanleiding van dit onderzoek zijn er richtlijnen geformuleerd met betrekking tot het meer komen van ontwikkelingsgericht onderwijs binnen programmagericht onderwijs
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Special Educational Needs |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Partner | Fontys Hogescholen |
Jaar | 2014 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |