Onderwijs aan hoogbegaafden: hoe dan?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Onderwijs aan hoogbegaafden: hoe dan?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In deze scriptie is onderzoek gedaan naar de verschillende onderwijsvormen voor hoogbegaafden. De onderzochte vormen zijn: plusklas in het regulier onderwijs, speciaal onderwijs voor hoogbegaafden en een externe plusklas. Onderzocht is op welke vorm van onderwijs het welbevinden en de betrokkenheid het beste waren bij de onderzochte kinderen. Dit is onderzocht met behulp van Zien!, het sociaal-emotionele volgsysteem van ParnasSys. Ook is gekeken naar de modellen en theorieën die bestaan over hoogbegaafdheid en welke het beste functioneren als onderbouwing voor het onderwijs aan hoogbegaafden.
Datum | 2014-02-18 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |