Samen leer je meer
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samen leer je meer
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In deze scriptie staat het onderwerp samen leer je meer centraal. Maar wat wordt daar mee bedoeld. De laatste tijd wordt er erg veel aandacht besteed aan extra begeleiding op de basisschool. Maar wat is de juiste begeleiding. Op die vraag hebben wij in de scriptie een antwoord gezocht. Er is begeleiding in de klas maar ook buiten de klas. De ene school wil dat de leerlingen individueel begeleiding krijgen zodat de leerling alle aandacht krijgt en gelijk alle vragen kan stellen die ze heeft. Maar een andere school is er voor om de leerlingen in groepjes te begeleiden. Zo leren de leerlingen van elkaar.
Beide mogelijkheden hebben we onderzocht en in de praktijk getoetst. De uitkomsten waren heel anders dan we verwacht hadden. De leerlingen die in een groepje begeleid werden, hadden hele grote stappen vooruit gedaan. Terwijl de leerling die één op één begeleid werd door de leerkracht, maar weinig vooruitgang heeft laten zien. Zo kwamen we tot de verassende conclusie dat het leren in groepjes voor kinderen het meeste leereffect opbrengt.
Organisatie | Driestar Educatief |
Afdeling | Driestar Hogeschool |
Datum | 2012-06-13 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |