Ik weet het wel, maar ik zie het niet…
Over het signaleren van een dysfatische ontwikkeling en de toepassing van de kennis over deze stoornis bij leerlingen binnen het (reguliere) basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Ik weet het wel, maar ik zie het niet…
Over het signaleren van een dysfatische ontwikkeling en de toepassing van de kennis over deze stoornis bij leerlingen binnen het (reguliere) basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Mijn onderzoek richt zich op de volgende vragen:
•Wat is de benodigde kennis die leerkrachten nodig hebben om kinderen met een dysfatische ontwikkeling goed te kunnen begeleiden?
•Wat weten leerkrachten van dysfatische ontwikkeling?
•Hoe kan deze kennis toegepast worden in de praktijk?
In dit verslag vindt u allereerst een literatuurstudie over dysfatische ontwikkeling. Daarnaast leest u de verslaglegging van mijn gehouden interviews, de uitwerking van mijn hypothesen en de daarbij behorende conclusies, de uitwerking van mijn onderzoeksvragen en de daarbij behorende conclusies en tot slot mijn aanbevelingen.
Aansluitend vindt u de literatuurlijst en de bijlagen.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Jaar | 2013 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |