De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Identiteit in de godsdienstlessen aan de brugklassen van de Goudse Waarden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Identiteit in de godsdienstlessen aan de brugklassen van de Goudse Waarden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Voor de Goudse Waarden heb ik onderzoek gedaan naar in hoeverre de identiteit van de school terugkomt in de godsdienstlessen aan de brugklas. Eén van de belangrijkste resultaten is dat de docenten godsdienst van mening zijn dat de formele identiteit van de school open en breed geformuleerd is. Dit heeft als resultaat dat de docenten weinig kaders ervaren in hun lessen en dat hun manier van lesgeven en de methode aansluit bij de identiteit van de school. Niet omdat er gereflecteerd wordt op de identiteit, maar omdat er in de identiteit waarden gehanteerd worden die in het onderwijs van elke goede docent centraal moeten staan.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Godsdienst/Levensbeschouwing
PartnerCSG De Goudse Waarden
Datum2019-08-30
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk