Verrijking dichtbij
Onderzoek naar de invloed van een verrijkingsprogramma – geënt op de doelen leren leren, leren denken en leren leven – op de betrokkenheid van (hoog) begaafde leerlingen in het basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Verrijking dichtbij
Onderzoek naar de invloed van een verrijkingsprogramma – geënt op de doelen leren leren, leren denken en leren leven – op de betrokkenheid van (hoog) begaafde leerlingen in het basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het gaat om een onderzoek naar de invloed van een verrijkingsprogramma op de betrokkenheid van (hoog) begaafde leerlingen. Met inzet van een eigen ontwerp waarbij er een verrijking van onderwijs plaatsvindt dichtbij de leerlingen zelf. Het gaat om hun bewustwording van en het werken aan hun eigen leerontwikkeling. In het eigen ontwerp staan de doelen leren leren, leren denken en leren leven centraal. De leerlingen worden geconfronteerd met leerdoelen o.a. gericht op metacognitie. Vervolgens is de vraag of deze manier van werken een positieve invloed heeft op de betrokkenheid van (hoog) begaafde leerlingen. Er blijkt nog een wereld te winnen met betrekking tot aantrekkelijk en uitdagend onderwijs voor (hoog) begaafde leerlingen en ik hoop met mijn onderzoek en met inzet van een nieuw ontwerp een vernieuwende bijdrage hieraan te kunnen leveren.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Jaar | 2012 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |