Blok voor blok
Een onderzoek naar het verrijken van de spelontwikkeling in de bouwhoekWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Blok voor blok
Een onderzoek naar het verrijken van de spelontwikkeling in de bouwhoekWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De ontwikkeling van jonge leerlingen komt tot stand door middel van spel (Janssen-Vos, 2008). Iedere spelactiviteit draagt bij aan de spelontwikkeling van de leerlingen en kan ervoor zorgen dat een leerling in een volgend ontwikkelingsperspectief van constructiespel terecht komt (Janssen-Vos, 2008). Janssen-Vos (2008) geeft aan dat het doorlopen van de spelontwikkeling belangrijk is, om tot verdieping en verrijking van spel te komen. De mijlpalen van de KIJK! geven precies aan waar een leerling in zijn spelontwikkeling moet zijn. In dit onderzoek zal daarom onderzocht worden hoe de spelontwikkeling binnen het constructiespel van de leerlingen verhoogd kan worden.
Organisatie | Avans Hogeschool |
Afdeling | PABO Academie voor Pedagogisch Onderwijs |
Partner | Dr. de Visserschool |
Datum | 2018-01-15 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |