Triple P implementeren, gaan we dat nog proberen?!? Een afstudeeronderzoek naar de belemmerende factoren op de implementatie van Triple P in de buurteams van ’s-Hertogenbosch.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Triple P implementeren, gaan we dat nog proberen?!? Een afstudeeronderzoek naar de belemmerende factoren op de implementatie van Triple P in de buurteams van ’s-Hertogenbosch.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Van 2007 tot 2015 is er in ’s-Hertogenbosch geïnvesteerd in het implementeren van Triple P, een methode voor opvoedingsondersteuning. In 2015 heeft de transitie Jeugdhulp plaatsgevonden, waardoor er door de gemeente bezuinigd is op het aanbieden en coördineren van Triple P. Nu blijkt echter dat professionals uit de buurtteams Triple P niet volledig gebruiken, omdat zij belemmerende factoren ervaren. Ondanks dat er jaren geïnvesteerd is in het aanbieden van Triple P, lijkt Triple P dus nog niet volledig geïmplementeerd te zijn in ’s-Hertogenbosch. Het doel van dit onderzoek was om de belemmerende factoren in beeld te brengen en te kijken wat ervoor nodig is om Triple P succesvol te implementeren.
Organisatie | Avans Hogeschool |
Afdeling | ASH Academie voor Sociale Studies 's Hertogenbosch |
Partner | GGD Hart voor Brabant |
Jaar | 2019 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |