Integration of Sustainable Development at Dutch Universities for Professional Education: the CIRRUS approach
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Integration of Sustainable Development at Dutch Universities for Professional Education: the CIRRUS approach
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
The paper describes the results of a pilot project for a novel approach to introduce sustainable development in engineering eduction. That concerns a full integration in the study with the goal that all students develop a basic understandingt and are trained in the specific aspects of sustainable issues and the tools to handle it that belong to their specific field. The pilot project has been ended a year ago. The lessons learned during the project and in the further implementation of the reults are discussed. It forms part of a larger program to instroduce sustainable development in Dutch higher education.
Organisatie | Avans Hogeschool |
Lectoraat | Lectoraat Duurzame Bedrijfsvoering |
Jaar | 2004 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Engels |