‘Waardevol’ Een praktijkonderzoek over formatieve beoordeling van kindertekeningen in het speciaal onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
‘Waardevol’ Een praktijkonderzoek over formatieve beoordeling van kindertekeningen in het speciaal onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit praktijkonderzoek beschrijf ik de ervaringen van groepsleerkrachten die een nieuwe procedure voor formatieve beoordeling van tekeningen van jonge kinderen in de onderbouw en bovenbouw van een cluster 2 school (SO) hebben uitgevoerd. De beoordelingsprocedure is ontstaan door te focussen op hoe de docent, Marjan Scheel feedback geeft, aangevuld met het instrument van Watts (2010). Uit interviews met de leerkrachten blijkt dat gericht kijken naar de inhoud van de tekening, het benoemen van de waarneming en het stellen van vragen, goede didactische hulpmiddelen zijn.
Organisatie | Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten |
Opleiding | Master Kunsteducatie |
Afdeling | Breitner Academie |
Datum | 2014-06-10 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |