De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

'Give them a break!'

Wat voor invloed heeft een autonoom gekozen pauzemoment op het welbevinden, de concentratie en motivatie van kinderen uit groep 7a, binnen het blok ‘zelfstandig werken’ van een daltonschool?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

'Give them a break!'

Wat voor invloed heeft een autonoom gekozen pauzemoment op het welbevinden, de concentratie en motivatie van kinderen uit groep 7a, binnen het blok ‘zelfstandig werken’ van een daltonschool?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit praktijkonderzoek, wordt een experiment met het toepassen van een extra, door leerlingen autonoom gekozen pauze tijdens het zelfstandig werken-moment van een daltonschool geëvalueerd. Uit de gevonden theorie blijkt dat pauze tot een toename van de concentratie kan leiden en dat autonomie voor een hogere (intrinsieke) motivatie kan zorgen. In dit onderzoek kan alleen bewezen worden dat de concentratie (iets) toeneemt. De samenvatting fungeert niet alleen als toelichting op de titel, maar ook als een sterk verkorte versie van de inhoud.

Een bondige samenvatting met daarin goede trefwoorden levert het beste zoekresultaat op.

OrganisatieNHL Stenden Hogeschool
OpleidingOpleiding tot Leraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Primair Onderwijs
Jaar2021
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk