Dyslexie
Kurzweil 3000 voor de St. AntoniusschoolWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Dyslexie
Kurzweil 3000 voor de St. AntoniusschoolWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Van iedere leerkracht wordt verwacht dat ze leerlingen met dyslexie ondersteuning kunnen bieden met verschillende hulpmiddelen. Het hulpmiddel, dat in dit onderzoek centraal staat, is Kurzweil 3000. Kurzweil 3000 valt onder de ICT software met vele opties waarvan de voorleesoptie verreweg de bekendste is. De uiteindelijke opbrengst voor dit onderzoek is een handreiking voor het werken met het programma Kurzweil 3000 gericht op groepen 6, 7 en 8 van de St. Antoniusschoo te Musselkanaal.
Organisatie | NHL Stenden Hogeschool |
Opleiding | Opleiding tot Leraar Basisonderwijs |
Afdeling | Academie Primair Onderwijs |
Datum | 2015-07-08 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |