Why do doctors quit?
The mediating role of organizational commitment in the relationship between job satisfaction and turnover intentionWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Why do doctors quit?
The mediating role of organizational commitment in the relationship between job satisfaction and turnover intentionWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
This study investigated how job satisfaction influenced organizational
commitment which, in turn, influenced employee turnover intention among
medical staff in a Chinese hospital in Beijing. Data were collected from 107
hospital employees using a questionnaire-based survey. The survey measured
various demographic factors (i.e., age, gender, education, and department), job
satisfaction, organizational commitment, and turnover intention. Results showed
that the youngest and oldest staff were the least likely to have turnover intention;
doctors, compared with admin and nursing staff, were the most likely to have
turnover intentions; those staff with a medical degree were more likely to have
turnover intentions than those without. Finally, mediation analysis showed that
organizational commitment mediated the negative relationship between
satisfaction and turnover intention. Practical and theoretical implications are
discussed.
Organisatie | NHL Stenden Hogeschool |
Opleiding | Master in International Hospitality and Service Management |
Afdeling | Academie Stenden Hotel Management School |
Datum | 2021-08-26 |
Type | Master |
Taal | Engels |