Samen (blijven) leren : De casus als kapstok voor integraal (leren) werken in het sociaal wijkteam.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samen (blijven) leren : De casus als kapstok voor integraal (leren) werken in het sociaal wijkteam.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Actieonderzoek uitgevoerd in Sociaal Wijkteam Zwolle Zuid met als doel om samen met het team het casusleren dusdanig door te ontwikkelen dat het bijdraagt aan de ontwikkeling van integraal werken. Voorwaarde hierbij is dat medewerkers van en met elkaar gaan leren en het team zich eigenaar voelt van de gekozen werkwijze. Daarbij wilde men onderzoeken of het mogelijk was individuele leervragen te koppelen aan het collectieve leren en in hoeverre het mogelijk was de getrainde basismethodieken (gespreksvoering en systeemgericht werken) te integreren en door te ontwikkelen in het casusleren.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Master Social Work |
Afdeling | Maatschappij en Recht |
Jaar | 2017 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |