E-learning: een bijdrage aan professionaliteit
E-learning: een bijdrage aan professionaliteit
Samenvatting
Voor u ligt de management samenvatting van het rapport "Hoe kan BCC er door middel van E-learning
voor zorgen dat haar commerciële medewerkers in de winkel effectief en efficiënt kunnen werken en zo
een bijdrage leveren tot het verhogen van de omzet" In deze samenvatting staan de aanleiding, opzet,
de uitkomst van het onderzoek en de adviezen.
BCC heeft in 2007 het E-learning leertraject in de organisatie geimplementeerd. In de eerste paar
maanden werd het leertraject goed ontvangen en gevolgd. Na enkele maanden ebde de opvolging van
het leertraject weg. Hierom is dit onderzoek ingesteld om te zien of en wat er aan het huidige
leertraject veranderd moet worden om het effectief in te zetten om zo de hoofddoelstelling te
verwezenlijken.
Om de opleidingsbehoefte van de medewerkers en het management in kaart te brengen wordt er een
enquête en worden er interviews gehouden. In de enquête en interviews zijn ook de mening over de
huidige IT situatie, en de huidige organisatorische situatie opgenomen. Door de gewenste situatie van
bovenstaande onderwerpen af te wegen tegen de huidige echte situatie kan er geadviseerd worden
wat de organisatie moet doen om het leertraject een succes te maken. Om te kijken of de effectiviteit
en efficiency van E-learning te meten is er een vergelijkend onderzoek gehouden door na een bepaalde
metingperiode enkele nieuwe E-learning cursussen te implementeren en te kijken of de effectiviteit en
efficiency van de medewerkers verbeterd...
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Management, Economie en Recht |
Afdeling | Business Economics |
Datum | 2010-05-21 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |