Van the(h)ater naar liefhebber
Een onderzoek naar theaterbezoek onder jongerenVan the(h)ater naar liefhebber
Een onderzoek naar theaterbezoek onder jongerenSamenvatting
Opdrachtgever X vindt het belangrijk om in zijn zalen divers publiek te hebben zitten, echter de stopzetting van een jongerentak zorgde voor een gat in het aantrekken van jongeren. Nu wil Opdrachtgever X weer meer jongeren aantrekken zodat het publiek diverser wordt; vergrijzing bij de organisatie zou kunnen leiden tot een te smal draagvlak voor het theaterhuis. De organisatie heeft echter geen inzicht in deze doelgroep. Het vraagstuk resulteert in de volgende probleemstelling: “Hoe kan Opdrachtgever X zijn communicatie laten aansluiten bij de waarden, wensen en behoeften van de jongerendoelgroep omtrent het bezoeken van het theater?” De theoretische onderbouwing van het onderzoek bestaat uit de theorie van Rokeach (1973), die met zijn conceptuele model de Rokeach Value Survey achterliggende waarden van mensen meet.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2018-08-13 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |