De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Development and validation of a test for measuring primary school students’ effective use of ICT: The ECC-ICT test

Open access

Development and validation of a test for measuring primary school students’ effective use of ICT: The ECC-ICT test

Open access

Samenvatting

Dit artikel, gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Journal of Computer Assisted Learning, beschrijft de ontwikkeling en validatie van een monitorinstrument voor digitale geletterdheid. Het instrument is ontwikkeld binnen de iXperium Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict po en mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het NRO.

Het doel van dit onderzoek was om een antwoord te vinden op de vraag of de ECC-ICT-test (de Effective, Collaborative, and Creative use of ICT test) een betrouwbaar instrument is voor de beoordeling van het effectieve, samenwerkende en creatieve gebruik van ict door leerlingen in het primair onderwijs. De analyse heeft aangetoond dat de ECC-ICT-test inderdaad een betrouwbaar instrument is dat door leraren in het primair onderwijs gebruikt kan worden om de digitale geletterdheid van hun leerlingen te beoordelen.

OrganisatieHAN University of Applied Sciences
AfdelingAcademie Educatie
Lectoraten
LectoraatLeren met ICT
Jaar2023
TypeArtikel
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk