"Leren door anders te denken"
onderzoek naar betrokkenheid bij de maatschappelijke stage"Leren door anders te denken"
onderzoek naar betrokkenheid bij de maatschappelijke stageSamenvatting
"Een verandering van coördinator naar een werkgroep maatschappelijke stage slaagt alleen als er meer aandacht wordt bestaat aan alle factoren als veranderingsbereidheid van de werkgroep, de betrokkenheid, de medewerking en het vertrouwen in de directie in een veranderingsproces (Zomer, 2009. Het proces binnen een werkgroep is belangrijker dan de inhoud (Jutten, 2006). De werkgroepleden veranderen met behulp van de cirkel van invloed door taken uit te voeren (Covey, 2006).
Wanneer het hele team betrokken wordt door werkoverleg is de maatschappelijke stage onderdeel van het systeem (Senge,1992). De betrokkenheid van de werkgroep wordt vergroot als zij training krijgen in functioneren als een team (Woods, 2001). Door te reflecteren op mijn onderzoek maak ik de koppeling met de praktijk en de opleiding door aan het eind van het schooljaar als coördinator een presentatie over de maatschappelijke stage te geven.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |